İnternetten aldığım ürün farklı geldi ne yapmalıyım?
Tüketici, internet üzerinden yaptığı alışverişte, ayıplı ürünü yetkili satıcıya, şirkete veya işletmeye bildirmesine rağmen herhangi bir sonuç elde edemezse, tüketici hakem heyetine başvurabilir.
İnternetten aldığım ürünler eksik ve farklı ürün geldi şikayet nereye edebilirim?
Yaşadığınız sorunla ilgili olarak; Detaylı bilgi için lütfen bakınız.
Yanlış ürün geldi ne yapmalıyım?
Satın alma işleminden sonra yanlış ürün geldi – Yanlış ürünler söz konusu olduğunda haklarınızı ve şirketin sorumluluğunu anlamak için ne yapmalıyım? … İade politikası hakkında bilgi edinin ve tam bir geri ödeme veya değişim hakkınız olup olmadığını öğrenin. … Ne olduğunu açıklamak ve bir çözüm istemek için en kısa sürede satıcıyla iletişime geçin.Daha fazla makale…•2 Mayıs 2023
İnternet üzerinden alınan ürün nereye şikayet edilir?
“Tüketici Danışma Hattı “Alo 175”in yanı sıra, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm önerileri sunan TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME REHBERİ’ni aşağıdaki bağlantıdan okuyarak şikâyetiniz hakkında ön bilgi alabilirsiniz.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
E-ticarette tüketici hakları nelerdir?
Çevrimiçi alışverişte tüketici hakları nelerdir?Cayma hakkı (iade)Cayma hakkı (iade)Kargo teslimatında tüketici haklarıKargo teslimatında tüketici haklarıSatıcıdan iletişim bilgisi alma hakkıSatıcıdan iletişim bilgisi alma hakkıGaranti belgesi talep etme hakkıGaranti belgesi talep etme hakkıDaha fazla makale…•5 gün önce
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı veya paketi açılmış ürünlerde, tüketicinin internet üzerinden satın alınması halinde genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
E-ticaret dolandırıcılığı nereye şikâyet edilir?
Böyle bir durumla karşı karşıya kaldıysanız, derhal en yakın polis karakoluna veya Cumhuriyet Savcılığına başvurun.
Kargo firmaları nereye şikâyet edilir?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Aldığınız ürünün hatalı çıkması durumunda ne yaparsınız?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Trendyoldan yanlış ürün geldi ne yapmalıyım?
İade süresi ürünü teslim aldığınız tarihten itibaren 15 gündür. Ürünlerinizi ÜCRETSİZ iade etmek için Trendyol İade adımlarını takip etmeli ve iade kodu almalısınız. İade ettiğiniz ürünün hasarsız, kullanılmamış ve yanlış kullanım sonucu hasar görmemiş olması gerekmektedir.
Aldığımız ürün hatalı çıkarsa kaç gün içinde iade edilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Yanlış gelen ürün nereye şikayet edilir?
Bu değerleri aşan uyuşmazlıklar için tüketici uyuşmazlık çözüm organına başvuru mümkün olmayıp doğrudan tüketici mahkemesine başvurmanız gerekmektedir. Uyuşmazlık çözüm organına yapacağınız başvuruya ürünün fotoğraflarını, faturayı, ihbarnameyi ve diğer belgeleri eklemeniz gerektiğini hatırlatmak isteriz.
184 şikayet edince ne olur?
Bildirim alındıktan sonra tütün ekibi derhal belirtilen adrese giderek bildirimi yerinde değerlendirir. Denetim ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkeze iletilir.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi uygulaması” olarak hizmet vermektedir.
İnternet üzerinden alışveriş mağdurları ne yapmalı?
Bir alışveriş sitesinde veya sosyal medyada dolandırıldıysanız ilgili platformun müşteri hizmetleriyle iletişime geçin. Ayrıca, İzmir’deki en yakın polis karakoluna veya jandarma komutanlığına suç duyurusunda bulunarak resmi süreci başlatmalısınız.
Tüketici hakları na şikayet nasıl yapılır?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Dolayısıyla tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Alışverişte tüketici hakları nelerdir?
Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Uyuşmazlık çözüm organına başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Aralık 2023
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı veya paketi açılmış ürünlerde, tüketicinin internet üzerinden satın alınması halinde genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.